fredag 15 oktober 2010

Fredag

Ja så va det helg igen :) Skönt är det.. I veckan har de hänt mycket men ändå inte så mycket.. Har fått försäkringskassan klar, förutom att jag o Älsk måste skicka in papperna så snart som möjligt.. För de oroar mig så mycket, att jag till o med vaknade innan klockan ringde i morse & min första tanke va att jag måste skicka in dom papperna. Så får försöka förklara för älsk att detta oroar mig enormt! Sen ska han skicka in papper till adressändring också, så har han äntligen sin adress här :) Känns faktiskt bätte .. Sen har jag varit på ultraljud denna vecka också, och de gick bra.. Bara hon jag hade va rätt så kort av sig! Men gör inget eftersom det var andra gången! Men h*n låg med huvudet neråt, men det kunde ändras.. Sen inga andra nya besked! Sen va jag i skolan Torsdag&Fredag. Torsdagen hade vi faktiskt rolig engelska lektion :) Och det kändes faktist bra för en gångs skull.. Fredagen idag va helt ok också! Älsk har varit på väla idag o köpt present till hans lillasyster :) Som firas på söndag. Sen oroar jag mig mycket över att Älsk alltid verkar behöva köpa massa "spel grejor" Känns som han är beroende av det =/ För jag sa igår att eftersom vi inte har mycket pengar nu, så skulle han inte köpa nån "spel grej" o då sa han nej.. Men ändå kommer hem med de.. och jag tycker inte 300kr är så bara, när man har lite pengar!! Han säger att det förändras sen, men hur ska man kunna veta de när han inte kan stoppa de nu?!
Blir bara så fundersam.. Älskar verkligen den mannen.. Men man måste faktiskt kunna skita i att handla såna grejor, och speciellt när man har dåligt med pengar o när man vet att det finns saker som kommer före! Detta oroar mig, o gör mig både rädd o ledsen!
Älskling, vill verkligen leva livet med dig o ingen annan! Men jag måste få se förändring på detta!
Du säger att du vill ha pengar att "leva" för. Men jag får aldrig det, jo lite. Men jag handlar mat o så! Så jag kan knappt köpa något till mig själv, för att vi ska kunna överleva, eller ha frukost tex...
så i så fall skulle det ju vara rättvisare om vi hade lika mycket att spendera till oss själva! Men de har vi inte för fem öre!!!


Förlåt för allt svammel! Men känns som jag måste skriva ut detta.. För han verkar inte förstå vad jag menar!



Kräv inte så mycket ifrån mig! Klarar inte av all press!

Jag älskar dig, men du måste få förstå!


Sandra

1 kommentar:

  1. Vet också hur det är att ha dåligt med pengar och en sambo som nördar spel.
    Du får ta i med hårdhandskarna, och förklara för honom att det inte funkar varken i längden eller pengamässigt.
    Lycka till med bebisen!

    SvaraRadera